maandag 4 mei 2009

Dag 4, zondag 3 mei 2009

Vandaag gaat het gebeuren, mijn fietsmaand in Tsjechie gaat van start. Klaas rijd met me mee naar Opatov, het startpunt. Hier maken we een foto. Het afscheid is emotioneel, van mijn kant dan. Meteen doemt de eerste heuvel op. Met de auto gaat het toch een stuk gemakkelijker.... Alle 27 versnellingen zijn betaald, en gebruiken zal ik ze. Het Tjechische toetsenbord doet touwens vreemde dingen, een y is een z en vise versa. En zo zijn er meer eigenaardigheden. Typfouten krijg je er gratis bij. Ah, daar is de eerste aggressieve hond, ik weet het beest nog net te ontwijken. Een vriendelijk lachende vrouw zegt zoiets als, hij bij niet! Ik geloof haar niet, en fiets zo hard als ik kan van het beest weg. Denkend aan een uitspraak van Bert Visser, ik hoef geen hond, de heer is mijn herder! Ik ben het met je eens Bert!!

Na enige uren kom ik in Telc. Wat een prachtig plein, wat een mooie huizen,,wat een mooie stad! Het is een zonovergoten dag en het is er redelijk druk. Na een korte pauze ga ik verder. Het is 16.00 uur als ik aankom in Slavonice, meteen zie ik een hotelletje. Die neem ik en een Matoni. Creme Arniforce smeren tegen de zadelpijn enne.... dat was het voor vandaag.

1 opmerking:

  1. Hoezo, het afscheid was emotioneel?????
    Fiets maar even terug naar Opatov, misschien brand het kaarsje nog steeds die ik daar voor je aangestoken heb.
    En kijk even naar de foto's van de volgers, jawel een foto van Bert met haar op z'n kop.
    Creme Arniforce schijnt ook allerlei dieren aan te trekken, en helemaal waar jij het gesmeerd hebt.

    Trappe!

    groet Klaas

    BeantwoordenVerwijderen