donderdag 14 mei 2009

Dag 14, woensdag 13 mei 2009

Cheb binnen rijden was meer easy dan er uit te geraken. Je kunt er aan alle kanten uit hoor, maar de goede kant, dat is lastiger, Nu is elke kant in principe de goede kant maar niet als je een plan hebt om een bepaalde kant op te gaan. Dan is er maar een goede kant.

Het reisdoel is Karlovy Vary. Ongeveer 90 kilometer verderop. Ik heb er nu al 17 kilometer opzitten en ben nog steeds in de stad waar ik gisteren aankwam: Cheb. Ik rijd maar rondjes en kan de 16 maar niet vinden. Eindelijk vind ik ´m dan. Een ontbrekend bordje is de oorzaak van mijn zoektocht... een zeldzaamheid want de route staat doorgaans prima aangegeven.

Ik stop in natuurreservaat SOOS. SOOS is een moerassig gebied vol warmwaterbronnen. Heel bijzonder voor dit deel van Europa heb ik me laten vertellen. Er is in dit gebied nl sprake van vulkanische activiteit. En dat maakt dit het gebied, dat toegankelijk is d.m.v. een 1,2 kilometer lang knuppelpad, vol zit met borrelende vulkaantjes. Aanvankelijk denk ik dat de vulkaantjes een rustdag hebben ingelast, precies nu ik er ben. Echter halverwege de route zie ik her en der in het maanlandschap verschillende borrelende vulkaantjes en bronnen. Heel bijzonder om te zien. Een leuke tussenhalte.

Tot zover het goede nieuws. De benen willen vandaag niet. Het rondtrappen der pedalen gaat stroperig en stroef. Ik heb mijn knie gestoten, een flinke jaap in mijn vinger gesneden, ben tegen een stoeprand gebotst enz, enz..... Echt zo´n dag die vrouwen ook moeten kennen. Na 46 km hervind ik mezelf enigszins. Na 88 kilometer kom ik in Karoly Vary, en vindt na enig zoeken een iets te duur hotel, tegenover het centraal station. Het was mijn dag niet.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten