zondag 10 mei 2009

Dag 11, zondag 10 mei 2009

Vandaag begon de dag vroeg met een uurtje hardlopen. De afgelopen week heb ik dat enkele malen na het fietsen gedaan, maar dat werkt niet. Dan zijn de benen te zwaar. Dus nu maar vroeg uit mijn nest en lopen maar. Ik passeer enkele woningen en de honden slaan meteen aan. Als ik al lang voorbij ben blaffen ze nog, en dat om 7.00 uur in de ochtend. Als ik een half uur later weer passeer herhaalt het tafreel zich opnieuw. De bewoners zullen blij met me zijn. Na het ontbijt stap ik op mijn fiets en .... passeer opnieuw de honden. Ik beloof de bewoners plechtig dat dit de laatste keer zal zijn.

Vandaag is mijn doel Horsovsky Tyn. Waarom?
1. omdat het stadje een prachtige, beetje horrorachtige naam heeft, spreekt maar ´s uit
2. omdat ik wil onderzoeken waarom het niet in mijn reisgids staat
3. omdat het op de route ligt, wat slechts ten dele waar is omdat ik de route zelf uitstippel. Als ik een andere route had gekozen had H.T. het niet op de route gelegen en was ik er natuurlijk nooit terecht gekomen

De wind is vandaag is tegen me en ik fiets vele kilometers op vals plat, met de nadruk op vals. Het douchen in de ochtend wordt op deze manier een zinloze bezigheid. Ik ben na een half uur fietsen natter dan wanneer ik onder de douche vandaan kom. Gelukkig wordt ik rijkelijk beloond met een fantastische afdaling waar ik snelheden bereik van 63 kilometer per uur. Tijd om in de remmen te knijpen, het wordt wat te gek.

Bij Filapova Hora besluit ik van mijn oorspronkelijke route af te wijken. Het is een behoorlijk omweg maar de alternatieve route lijkt mooier. Wat maakt het ook uit, eigenlijk is deze reis een grote omweg.

Ik stop in Domazlice, een middelgroot stadje met een prachtig plein. Ik bestel een flesje Jahody, aardbeiensap, en krijg een reuzenaarbeiensorbet, die ik natuurlijk met tegenzin opeet..... De temperatuurmeter geeft 43 graden C. aan. Hij lijkt me wat in de war. Maar een goede 30 graden is het zeker. Ik vervolg ik mijn weg. De rit van Pelechz naar Tlumacov is een lange afdaling over een afstand van 1,9 kilometer. De teller maakt overuren en ik voel me net een formule 1 coureur.

Rond 15.00 uur rol ik Horsovsky Tyn binnen. Waar ik incheck in het Sumava Hotel. En daar heb ik misschien de eerste reden waarom H.T. in mijn reisgids moet worden opgenomen. De dame aan de incheckbalie heeft .... ja, sorry, enorrrrrme grote borsten. Ik kan er niet omheen. Ik weet niet of dit een legitiem argument is om H.T. in de reisgids op te nemen, maar ik zou het doen. Een publiektrekker van jewelste. Alhoewel, wanneer deze dame een andere betrekking vindt en haar opvolgster heeft kleinere borsten, dan moet de reisgids weer worden aangepast. Bij nader inzien misschien toch niet zo´n goed plan.

2 opmerkingen:

  1. Jaja bingo!!!
    Wanneer je er niet om heen kunt, dan maar er tussendoor!!!
    En wanneer er in de riesgids ook nog een foto geplaats wordt van dit Sumava gebergte..... een bestseller!!

    Groet en Trapse, Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lucky Gerrit, valt bijna met zijn neus in de rondborstige Tsjechische borsten uhuuhh ik bedoel natuurlijk boter!
    Laat de camera maar klikken.
    Geeft meer energie dan een snicker, Gerrit.
    Op naar de volgende hindernis.

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen